Priluka

 KNJIGA ŠESTA - 54. poglavlje

Krist kaže kako je ovaj svijet prije njegova dolaska bio pustinja u kojoj se nalazio mutni zdenac, to jest ljubav prema svijetu do kojih su kao slijepi pogani i Židovi bili vođeni preko sedam putova grijeha. No on sam je nakon primana čovještva prosvijetlio svijet tako što je pokazao putove neba. Nakon što su ovi odsad opustjeli, sad šalje u svijet ove svoje riječi sadašnje knjige. Tko ih primi i stane s prestane s djelima, bit će spašen.

Marija reče Sinu: „Blagoslovljen Ti, moj Sine, Ti si početak bez početka vremena i moć bez koje nitko nije moćan. Molim Te, moj Sine, okončaj s moći što si s mudrošću započeo.“ 
Sin odgovori: „Ti si kao slatko piće žednome i kao izvor koji natapa sušu jer kroz Tebe svima teku milosti; zato ću učiniti za što me moliš.“ 
Opet reče Sin: „Ovaj svijet je prije mojeg utjelovljenja bio kao pustinja u kojoj se nalazio mutan nečisti zdenac nakon čije su upotrebe svi koji su iz njega bili još mnogo žedniji, a upaljene oči su od toga postajale još bolesnije. Kraj tog zdenca su stajala dva muškarca od koji je jedan vikao i govorio: 'Pijte utješeni! Jer dolazi liječnik koji odnosi sve bolesti.' No drugi je govorio: 'Pijte puni radosti; isprazno je željeti nesigurno.' Do tog je zdenca vodilo sedam putova i svi su htjeli do zdenca. Ovaj je svijet s pravom uspoređen s pustinjom u kojoj su divlje životinje, neplodno drveće i prljava voda jer je čovjek kao životinja žudio proliti krv svojeg bližnjeg, bio je neplodan u djelima pravednosti i nečist kroz neumjerenost i požudu. U ovoj pustinji ljudi tražili mutni zdenac, naime: ljubav svijeta i njegovu čast koja se podiže u oholost, ali u brizi tijela uzrokuje nemir u srcu. Staza do njega kao da vodi na putove sedam smrtnih grijeha. Obojica muškaraca koji su stajali na zdencu predstavljaju učitelje pogana i Židova. Učitelji Židova bili su ponosni na zakon koji su imali, ali ga se nisu držali i budući da su bili vrlo požudni, izazivali su narod riječju i primjerom da traže vremenito tako što su govorili: 'Živite bez briga jer Mesija će doći i opet sve obnoviti.' No učitelji pogana su govorili: 'Koristite stvorenja koja vidite; jer svijet je stvoren da bismo se radovali.'

Kad je čovjek sad dakle stajao slijep tako da nije vodio računa o Bogu niti je mislio na budućnost, došao sam ja, s Ocem i Duhom Svetim jedan Bog, na svijet, uzeo sam čovještvo, javno propovijedao i rekao: 'Što je Bog obećao i Mojsije napisao, ispunilo se. Zato ljubite nebesko; jer vremenito propada, a ja vam želim dati vječno.' Pokazao sam i onaj sedmerostruki put na kojem se čovjek može odvratiti od svoje ispraznosti; jer pokazao sam siromaštvo i poslušnost i učio postu i molitvi, s vremena na vrijeme sam se skrivao od ljudi, ostajalo sam i molitvi i uzeo sramotu na sebe, izabrao sam napor i boli, podnio sam muke i prijezirnu smrt. Ovaj sam put sam pokazao svojim primjerom i moji prijatelji putovali njime. No sad je taj put opustošen. Čuvari spavaju, a putnici uživaju u ispraznim i novim stvarima. Zato ću se podići i neću šutjeti. Oduzet ću glas radosti i dati svoj vinograd drugima koji će u svoje vrijeme donijeti plod. Prema općoj poslovici se među neprijateljima nalaze i prijatelji. Zato ću svojim prijateljima poslati riječi slađe od datulja, ljubaznije od meda, dragocjenije od zlata. Tko ih primi i sačuva, primit će blago koje na sretniji način vječno ne smanjuje se, već se u vječnom životu umnaža.“

Categories: