Priluka

KNJIGA ŠESTA - 37. poglavlje

Djevičine riječi zaručnici kako je ta Djevica pozdravljana od mnogih ljudi; naime od svojim pravih prijatelja iz ljubavi, od drugih iz straha boli, od drugih koji žele postati bogati i od licemjera koji se drsko nadaju oproštenju grijeha. Obje prve vrste će biti nagrađene na duhovan način, treća na vremenit, a četvrta je strahota.

Marija reče: „Postoji četiri vrste ljudi koji me pozdravljaju. Prvi su oni koji svu svoju volju i svijest polažu u moje ruke i sve što čine, čine na moju čast; njihov pozdrav mi je kao najljepši i najprijatniji napitak. Drugi su oni koji se boje kazne i suzdržavaju se grijeha iz straha; njima dajem, ako ustraju u mojoj hvali, ublaženje njihova zla straha i umnoženje istinske ljubavi i znanja kojim će naučiti ljubiti Boga na razuman i mudar način. Treći su oni koji dovoljno visoko uzdižu moju hvalu, ali samo iz namjere i sklonosti da bi im mogla narasti vremenita čast i prolazna korist. Kao što gospodin kojemu je poslan poklon darivatelju ponovno napravi poklon jednak po vrijednosti, tako zato i ja njima dajem, budući da traže prolazno i ne žele ništa drugo, ono što žele i dajem im njihovu plaću u sadašnjem životu. Četvrti su oni koji se postavljaju kao da su dobri, ali u svojim zadovoljstvima griješe. Griješe potajno kad mogu kako ih ljudi ne bi vidjeli i pritom misle: 'Djevica Marija je milosrdna i čim je se zazove, isposluje oproštenje.' Ali njihov poziv mi se sviđa jednako malo kao i posuda koja je izvana preposrebrena, a iznutra puna gadno smrdljivog izmeta koji nitko ne može mirisati i takvi su neki ljudi zbog svoje zle volje kojom se drže grijeha.“

Categories: