Priluka

KNJIGA ŠESTA - 36. poglavlje

Krist objavljuje zaručnici kako je zbog triju dobrih svojstava koje se nalaze u praznom i najčišćem srcu apostola u isto na trostruki način bio poslan dobar duh i kako u ljude koji su od žudnje, izobilja i oholosti Duh Sveti ne ulazi i kako Krist želi da se njegova riječ, to jest njegove riječi ove knjige, donesu njegovim prijateljima za piće kako bi ih ovi kasnije objavili drugima.

„Ja, koji s tobom razgovaram, sam onaj koji je jednog ovakvog dana kao danas poslao svoga Duha Svetoga mojim apostolima koji im je došao na trostruki način. Prvo, kao bujica, drugo, kao vatra, treće u obliku jezika. Došao im je međutim kroz zatvorena vrata jer su bili sami i imali su tri dobre stvari: prvo, imali su svu volju očuvati krepost i u svemu živjeti umjereno; drugo, imali su izvrsnu poniznost; treće, sva njihova čežnja je bila za Bogom jer nisu tražili ništa osim njega. Bili su kao tri čiste, ali prazne posude; zato je došao Duh Sveti i ispunio ih. Došao je kao struja jer je sve njihove udove ispunio božanskom čežnjom i božanskom utjehom. Došao je kao vatra jer je njihova srca zapalio vatrom božanske ljubavi tako da osim Boga nisu ništa voljeli, osim njega se nikoga bojali. Treće, došao je u obliku jezika jer kao što je jezik u ustima i ne šteti ustima, već više pomaže u govorenju, tako im Duh Sveti koji je bio u njihovoj duši nije dopustio da žele ništa osim mene i koji je učinio da govore božanskom mudrošću u čijoj snazi su istovremeno službom jezika govorili svu istinu. Budući da su te posude bile prazne zbog čežnje, priličilo je da im Duh Sveti dođe; jer on ne može ući onima koji su puni i ispunjeni. Tko je napunjen ako ne oni koji su puni svakog grijeha i svake prljavštine? Ti su kao tri ružne posude. Prva kao da je napunjena najsmrdljivijim ljudskim izmetom koji zbog ružnog smrada nitko ne može mirisati. Druga je napunjena najprezrenijom spermom koju zbog njezine gorčine nitko ne može jesti kušati. Treća kao da je ispunjena potpuno iskvarenom krvlju i gnojem koji zbog njegova strašna izgleda nitko ne može pogledati. Tako su zli ispunjeni ambicijom svijeta i žudnjom koje pred mojim licem i mojih svetih smrde gore od ljudskog izmeta. Što je sve prolazno drugo nego izmet? Jadnima se taj najgadniji izmet koji će brzo proći sviđa. U drugoj posudi je neumjereno izobilje i nesuzdržljivost u svim djelima; ova je gorkog okusa kao sperma. Takve ne mogu podnijeti, a još manje kroz svoju milost ući u njih. Kako da ja koji sam istinska čistoća pristupim tako nečistom? Kako da ja koji sam sam vatra istinske ljubavi zapalim njih koje zapaljuje tako ružna vatra izobilja? Treća posuda je njihova oholost i drskost; jer to je kao iskvarena krv i gnoj. Ona je ta koja čovjeka iznutra i izvana kvari u dobrima, oduzima od Boga dane milosti i ljudima čini Boga i bližnjega odvratnima. Tko je tako napunjen, neće moći biti ispunjen milošću Duha Svetoga.

Ja sam međutim kao čovjek koji prodaje vino. Kad ga želi ponuditi, daje ga prvo svojim prijateljima i bližim poznatima. Potom šalje svoje van i da javno proglasiti: 'Kušali smo vino, dobro je; svi dakle, koji žele, mogu ući.' Tako i ja imam vrlo dobro vino, to jest onu slatkoću koja je neizreciva. Tu sam dao pojedinim svojim prijateljima da piju budući da su slušali moje riječi koje izlaze iz mojih usta. Među proglašivačima koji su probali vino je bio ovaj koji mi je danas došao i istovremeno imao tri posude za puniti; jer došao je i imao volju suzdržati se svake ispraznosti, volju za svaku poniznost, čežnju za onim što mi se sviđa. Zato sam danas napunio njegove posude. Prvo, mudrošću u duhovnim stvarima koje će jasnije prepoznati i bolje rasuđivati nego prije; drugo, ispunio sam ga svojom ljubavlju da bi više nego prije bio vatreniji svakom dobru; treće dao sam mu mudriji strah da se ne boji ničega osim mene i onoga što mi se sviđa. Da bi sad znao i pred drugima proglasiti slatkoću moga vina, treba čuti moje riječi koje sam govorio i koje su zapisane da bi nakon što čuje o mojoj ljubavi i pravednosti bio to revniji u proglašavanju što više kuša slatkoću vina.“


Objašnjenje
Ovaj brat je pratio gospođu Brigitu do svetog Jakova. U duhu je ugledao gospođu Brigitu okrunjenu sa sedam kruna. I vidio je da je sunce postalo potpuno crno; i kad joj se čudio, čuo je glas koji je jasno govorio: „Ovo pomračeno sunce predstavlja vladara vaše zemlje; on koji je bio sjao kao sunce, ali će ga ljudi jako grditi i prezirati. Žena koju vidiš će imati klas sedmerostruki klas Božje milosti i to znači sedam kruna koje si vidio; i to će ti biti znak da ćeš se oporaviti od svoje bolesti i vratiti se svojima, bit ćeš i uzdignut na viši stupanj.“ Nakon svojeg povratka je ovaj postao opat i korak po korak je napredovao iz milosti u milost.

Categories: