Priluka

KNJIGA ŠESTA - 7. poglavlje

Krist kroz zaručnicu zapovijeda jednom pobožnom đakonu da s žarkošću i hrabrošću treba propovijedati Božju riječ svojim drugovima i ostalim grešnicima tim što savjetuje slabe, kazni nedisciplinirane i svoju dušu izvrgnuti smrti radi spasenja drugih.

„Ja sam tvoj i svih stvari Bog stvoritelj, iako sam sad zanemaren i prezren. Onom za kojeg moliš i za kojeg znaš da me voli, reći ćeš slijedeće: 'Budući da ti je dana služba đakona, primio si vlast da propovijedaš da bi savjetovao slabe i kaznio nedisciplinirane. Ni ja to nisam propustio osobno činiti, to su činili i moji apostoli i mladići koji su da bi pridobili jednu dušu prolazili su kroz različita mjesta, gradove i sela i za spas duša dali svoju vlastitu do smrti. Budući da je sad tvoja služba propovijedati, ne priliči ti i nije dobro da šutiš jer okolo tebe su moji najgori neprijatelji i ti se krećeš među njima. Njihova prokleta proždrljivost mi je tako mrska kao da na Veliki petak jedu meso. Oni su kao posuda koja je otvorena na obje strane i koja se ne može napuniti ni kad bi se u nju ulilo cijelo more; isto tako nikad se sami neće moći zasititi budući da njihova drska neumjerenost u griješenju pomaže njihovu proždrljivost. Miču od sebe moje anđele, njihove zaštitnike, i zovu k sebi đavole koji su im sad bliže nego dobri; stoje u molitvi kora ne da bi mi se dopali, nego da ih drugi ne bi grdili i da ne izazovu njihovo nezadovoljstvo; izgleda kao da su sljedbenici starih očeva, ali su u mojim očima u istini lažljivci i izdajnici; jer prekršili su odanost koju su mi obećali i izdaju duše od čijih dobrih djela žive i ne vraćaju im niti primjerom svoga života, niti molitvom. Zato se kunem pred svim anđelima i svetima u mojoj istini, koji sam istina, i iz čijih usta nikad nije izišlo ništa osim istine, da ću im, ukoliko se ne poprave, pustit još jedno kratko vrijeme da idu putem svoje volje. Onda ću ih odvesti na put koji sliči trnju i vrlo oštrim bodljama; i da ne bi mogli odstupiti od tog puta, postavit ću im s desna i lijeva svoje sluge koji će ih spriječiti u tome da odstupe i prisiliti ih da idu naprijed i kao što onda mrtvo tijelo pada na zemlju, tako će se njihove duše strmoglaviti u pakao koji je tako duboko da se nikad više neće moći podići.'“

Categories: