Priluka



 
KNJIGA ŠESTA - 6. poglavlje

Krist na dobar način kori zaručnicu zbog nestrpljivosti koju je imala i uči je da zbog onih ne smije prispjeti u gnjev niti treba onima koji je izazivaju nešto odgovoriti prije nego što je umirila svoju uznemirenu prirodu i vidjela može li svojim riječima nešto ispraviti.

„Ja sam tvoj stvoritelj i tvoj zaručnik. Ti, moja nova zaručnica, u svojoj si srdžbi četverostruko griješila. Prvo, jer su te u tvom srcu riječi izazivale na nemir, dok sam ja za tebe primao udarce i dok sam stajao pred sucem, nisam odgovorio ni jednu riječ. Drugo, zato što si oštro odgovarala i prejako uzdigla svoj glas i korila; dok sam ja, prikvačen čavlima, gledao prema nebu i nisam otvarao usta. Treće, zato što si prezrela mene radi kojeg sve trebaš strpljivo podnijeti. Četvrto, zato što nisi koristila svojem bližnjem koji je tvojom strpljivošću trebao biti od svoje zablude ohrabren prema popravljanju. Zato ne želim više da se srdiš. Ako te netko ubuduće bude izazivao na srdžbu, ne razgovaraj s njim tako dugo dok se srdžba ne udalji iz tvojeg srca; nakon što se uznemirenost duha smirila marljivo razmisliš o uzroku pokreta, govori s blagošću. Ako je ipak bilo nešto u čemu govorom ništa ne možeš ispraviti, šutnjom ne griješiš, tako je bolje radi zasluge šutjeti.“

Categories: