Priluka

KNJIGA ŠESTA - 5. poglavlje

Krist vrlo teško prijeti redovnicima koji su licemjeri i puni oholosti, koji ismijavaju jednostavnost jednostavnih i nevinih i koji uznemiruju rogovima spletki i zlih djela. Međutim ljubazno iz opominje da bi se mogli okrenuti vrlinama jer će inače biti teško kažnjeni.

„Ja sam Stvoritelj svih stvari i od nikoga stvoren. Odavno sam odvratio svoje oči od ove kuće zbog nepravednosti njezinih stanovnika; jer kao što su se prvi utemeljitelji žurili uspinjati s jedne vrline na drugu, tako se ovi novi žure od jednog zla drugom; svatko želi prestići drugoga i se hvale se svojim grijesima. Sad me molitve moje preljubljene Majke pokreću na milosrđe. Od vrlo zlih stabala je međutim preostali još neki korijeni kao što ćeš bolje shvatiti kroz usporedbu.

Bio je pastir koji je dakle svojem gospodaru rekao: 'Gospodaru, u tvojem ovčinjaku su malobrojne blage ovce među kojima se nalaze jarci koji uznemiruju ovce; glava im je beskorisna, njihova koža je rasparana, njihovo tijelo pokvareno, a njihove iznutrice smrde.' Gospodar mu odgovori: 'Da moje blage ovce ne bi bile smetane, jarcima ću najoštrijom sjekirom odsjeći glavu; njihova će se koža skinuti budući da ne donosi vunu. Njihovo tijelo i iznutrice se kao pokvarene treba baciti na polja i dati pticama koje ne znaju razlikovati čisto od nečistoga.'

Taj sam gospodar ja i u ovoj kući kao da imam neke jednostavne kao ovce; ali među njima ima i rogatih jaraca koji u ispraznom zaletu napadaju ovce, otkidaju njihovu vunu, bacaju ih na pod i raskidaju. To čine jer ismijavaju jednostavnost nevinih i bacaju ih na pod rogovima loših spletki i zlih djela. Zbog toga će njihova glava, to drski i oholi ponos njihovih rogova, biti odsječen najoštrijim mačem mojeg suda, njihova koža, to jest licemjerje koje nose za pokaz u ispraznosti svoga redovničkog stava, bit će im oduzeta, a njihovu dušu će đavoli orobiti svakog dobra jer su se pokazivali drukčijima nego što su bili. Služili su mi svojim ustima, u svojim djelima su mi bili protivni; njihovo tijelo je predano požudi; pred mojim licem bludničko tijelo. Njihovo tijelo je tjelesna požuda; zato je u mojim očima kao tijelo bludnice, bit će bez milosti spaljeno u vatri. Njihove iznutrice, to jest njihove misli i sklonosti kojima su se držali za svijet, a ne za mene i kojima nisu korisni mojoj, već stvari mojih neprijatelja, grijeha i đavla, razbit će đavoli tako da neće biti zle sklonosti za koju neće biti kažnjeni.

Zato, dok još ima vremena, njihova koža, to jest njihova izokrenuta volja i njihova oholost trebaju biti odloženi poniznosti, obučena koža jednostavnosti, tijelo svučeno od požuda, iznutrice, to jest misli, izliječene kajanjem da ne bih od njih prema njihovim zaslugama tražio brzu pravednost i tako ih podvrgnuo vlasti zlih duhova da ne mogu ništa osim onoga što se sviđa zlim duhovima i ih oni tjeraju iz jednog zla u drugo.


Dodatak
Dalje kaže Krist: „Čuje se još jedno pričanje o toj kući. Kaže se naime: 'Zašto je Bog tako postupio s tom kućom?' Na to treba odgovoriti: 'Jer nisu htjeli čuti riječ opominjajućeg.' Dovest ću nad njih stražare koji iz visine gledaju prema dolje i zemlju njihove sreće pretvaraju u ropstvo i dat će im se oskudan kruh.“

Categories: