Priluka

KNJIGA ŠESTA - 27. poglavlje

Krist zabranjuje zaručnici da sluša o novostima i djelima svjetovnih ljudi i ratovima vladara, treba razmišljati o Božjim djelima koji su zadivljujući i čudesni. Također one koji gledaju samo za bogatstvom, čašću i uživanjem prekorava da nikad neće gledati zemlju kojom teku med i mlijeko, to jest nebesku slavu ukoliko se ne obrate i žive pravedno prema njihovu staležu; pravedni pak će ući i biti uslišani.

„Zašto te raduje slušati o djelima svjetovnih ljudi i ratovima vladara i zašto se baviš takvim ispraznim slušanjima kad sam ja Gospodar svih stvari i bez mene se nema obazirati na nikakve radosti. Ako želiš slušati o djelima velike gospode, gledati veličanstvena djela, trebala bi zaista razmišljati o mojim djelima koja su neshvatljiva za razum, zadivljujuća za misli i čudesna za slušanje. No iako sad đavao gospodare svijeta pokreće prema svojoj volji i iako im prema mojoj skrivenoj pravednosti sretno ide, ipak sam ja Gospodin i bit će suđeni mojim sudom. Izgradili su si novi zakon protiv mojeg zakona jer sva im je briga kako da budu čašćeni od svijeta, kako da zarade bogatstva, kako provesti svoju volju, kako da prošire svoj rod. Zato se kunem svojim božanstvom i svojom čovještvom da ako umru u takvom stanju, nikad više neće ući u onu zemlju koju je Izrael obećana pod slikom zemlje kojom teku med i mlijeko, isto tako kao i oni koji su čeznuli za loncima mesa i umrli neočekivanom smrću i kao što su oni umrli tjelesnom smrću, tako će ovi umrijeti smrću duše. No oni koji vrše moju volju, ući će u moju zemlju gdje teku med i mlijeko, to jest u nebesku slavu u kojoj nije niti zemlja ispod, niti nebo iznad, već gdje sam ja, Stvoritelj i Gospodar svih stvari, ispod i iznad, unutra i izvana jer sve ispunjam. Nasitit ću svoje prijatelje slatkoćom, ne slatkim od meda, već ću ih ispuniti neizrecivom i čudesnom slatkoćom tako da ne žele ništa osim mene, ne trebaju ništa osim mene u kojem je sve dobro. To dobro moji neprijatelji neće nikad kušati ukoliko se ne obrate od svoje pakosne naravi. Kad bi razmislili što sam za njih učinio, kad bi razmotrili što sam im dao, nikad me više ne bi izazvali na gnjev; jer dao sam im da sve nužno i poželjno mogu imati u mjeri. Dozvolio sam im na umjeren način imati časti, imati radost i umjereno zabavljanje osjetila. Tko dakle sjedi u časti i misli si: 'Zato što stojim u časti, držat ću se časno prema svojem staležu, iskazat ću svojem Bogu, nikoga ugnjetavati, pomagati manjima, voljeti sve!', sviđa mi se u svojoj časti; tko posjeduje bogatstvo i misli si: 'Budući da imam bogatstvo, neću stvar nijednog čovjeka uzeti s nepravdom, nikome činiti nepravdu, čuvati se od smrtnog grijeha, siromašnima doći u pomoć!', prijatan mi je u svojem bogatstvu; kojemu je dopušteno osjetilno radovanje i misli si: 'Moje tijelo je slabo i ne nadam se da ću moći biti umjeren; zato, budući da imam umjerenu ženu, neću željeti ništa više i suzdržat ću se od svih podlosti i nereda.', takav isto ima moje sviđanje. No sad mnogi daju svom zakonu daju prednost pred mojim jer u svojem častohleplju ne žele imati nadređenog, ne mogu se nasiti svojeg bogatstva, u svojem uživanju žele prekoračiti preko mjere i pohvalnog reda. Zato ako se ne poprave i odu drugim putem, neće ući u moju zemlju u kojoj su duhovno mlijeko i med, to jest slatkoća i zasićenje. No oni koji ovo postignu ne žele ništa dalje i ne trebaju ništa osim onoga što već imaju.“

Categories: