Priluka

KNJIGA ŠESTA - 26. poglavlje

Krist kaže zaručnici koja moli za jednog kralja da se trudi u njegovu kraljevstvu savjetom duhovno usmjerenih, pravednih, mudrih muškaraca popravi zidine Jeruzalema, to jest Crkve i katoličke vjere jer na duhovan način kao da su razrušeni. Ovi zidovi znače Kristovu zajednicu, a hramske posude kler i duhovne redove.

Sin reče: „Onaj tko je od đavoljeg uda postao mojim udom, treba raditi kao što su oni, koji su gradili jeruzalemske zidine, radili za obnovu uništenog zakona i da odneseni pribor Božjeg kuće bude skupljen. Zaista, žalim se na tri stvari: prvo, što su jeruzalemske zidine uništene. Što su zidine Jeruzalema, to jest Crkve, doli tijela i duše kršćana iz kojih moja Crkva treba biti izgrađena? Zidovi ove crkve su sad potpuno raspadnuti jer svi žele ostvariti svoju volju, ali ne moju. Odvraćaju svoje oči od mene i ne žele me čuti kad zovem; moje riječi su im nepodnošljive, moja djela su im isprazna, odvratno im je misliti na moje patnje, moj život nepodnošljiv i njegovo nasljedovanje drže nemogućim.

Drugo, žalim se što su alati moje kuće odvedeni u Babilon. Što su alati moje Crkve i njezine različite posude drugo doli red i ponašanje svećenika i redovnika? Njihov dobar red i ukras su odneseni iz mog Hrama oholosti svijeta, samovolji i želji za uživanjem; moj zakon i nauk su im isprazni, moje zapovijedi teške; kvare obećanje koje su mi izvršili; oskvrnuli su moj zakon i pravila mojih prijatelja, njihovih prethodnika; sami si prave pravila i podižu ih za svoj zakon.

Treće, žalim se što se moj zakon deset zapovijedi izgubio. Ne čita li se u moje Evanđelju da sam jednom koji me pitao: 'Učitelju, što mi je činiti da bih imao život vječni?', rekao: 'Čuvaj moje zapovijedi!', a sad su zanemarivane i zaboravljene.

Zato kralj za kojeg moliš treba skupiti duhovne muškarce koji su mudri prema mojoj mudrosti i one koji imaju moga Duha pitati i raspitati se za njihov savjet kako da se podignu zidovi moje Crkve i iskaže čast Bogu, opet cvijeta prava vjera, zapali Božja ljubav i moja patnja utisne u srca ljudi. Također treba istražiti kako se posude moje kuće opet mogu vratiti na prethodno stanje; naime svećenici i redovnici napuste oholost i opet izaberu poniznost, žive u nevinosti i vole kreposnost, da se svjetovni ljudi koji traže uživanje suzdrže od prevelike želje za svijetom da bi mogli svijetliti drugima. Zato treba hrabro i mudro raditi da moje zapovijedi budu pažljivije vole; treba okupiti pravedne kršćane da s njima ponovno duhovno izgradi srušeno. Zaista, moja Crkva je odstupila predaleko od mene, tako jako da kad molitva moje Majke ne bi štitila, ne bi bilo nade milosrđa. Ali među svim staležima laika, ratnici su se odmetnuli više nego drugi. Opasnost i kazna tih otpadnika su ti pokazane ranije

Categories: