Priluka


KNJIGA ŠESTA - 14. poglavlje

Krist daje zaručnici da prepozna kako se na način malog djeteta dao odgojiti u duhovnom životu i vrlinama. Iznova je preporuča anđelu. Također javlja kako ju je svetom obmanom odveo iz svijeta u luku mira i zapovijeda joj da sva iskušenja otkrije svojem duhovnom ocu, tako će imati savršen kraj.

Jedan od anđela je razgovarao s Gospodinom i reče: „Hvala Tebi, o, moj Gospodine, od cijele Tvoje vojske za svu Tvoju ljubav. Ti si ovdje stojeću zaručnicu prepustio mojoj zaštiti. Gledaj, opet Ti je predajem jer kad je bila još skoro malo dijete privukao sam je Tebi. Prvo sam joj dao jabuku i onda nakon što je pojela jabuku, rekao sam joj: 'Kćeri, slijedi me dalje i dat ću ti vrlo slatko vino; jer u jabuci je vrlo malo dobrog okusa, a u vinu je slatkoća i klicanje duše.' Nakon što je kušala vino, opet sam joj se obratio: 'Idi još dalje naprijed i dat ću ti ono što traje vječno i u čemu je svako dobro.'“

Nakon ovih riječi Gospodin reče zaručnici: „Istina je što je moj sluga govorio pred tvojim ušima; jer uistinu te on onda privukao meni kao jabukom kad si mislila da je sve što imaš od mene i kad si mi sama zahvalila za to. Kao što jabuka daje samo malo dobrog okusa i umjereno sićenje, tako ti onda moja ljubav nije veoma bila ukusna, jedino to što je u tvojem srcu bio kao poneki dobar okus misli o Bogu. No još si dalje napredovala kad si dakle mislila: 'Božja slava je vječna, a radost svijeta vrlo kratka i na kraju svijeta potpuno nekorisna. Što mi koristi da tako jako volim ove vremenite stvari?' Zbog ovakvih si se misli počela muževno suzdržavati od uživanja ovog svijeta i u Moje ime činiti onoliko mnogo dobra koliko si mogla. Onda si, kao zahvaćena željom za vinom, osjećala daleko veću žeđ za Mnom. I kad si mislila da sam svemoćni Gospodin od kojeg dolazi sve dobro i nakon što si napustila svoju vlastitu volju i vršila Moju, s pravom si postala Mojom, postao sam jednak s tobom i učinio sam te mojom.“

Nakon tih riječi Gospodin reče anđelu: „Moj slugo, u meni si bogat, tvoja čast je vječna, vatra tvoje ljubavi neugasiva, tvoja vrlina neprolazna; predao si mi moju zaručnicu, no ja želim da je čuvaš dalje sve dok ne dospije u svoju dob. Čuvaj je da joj đavao ne baci nešto na put kad ne bude pazila; opskrbi je odjećom vrlina, odjećom ljepote, hrani je riječima koje su kao svježe meso čime se poboljšava krv, slabo tijelo je ojačano i budi se dobro uživanje u duši. Učinio sam joj kao što netko njeguje učiniti svojem prijatelju kojeg iz ljubavi i za njegovo najbolje zarobi; jer kad ga zarobi, kaže mu: 'Prijatelju, dođi u moju kuću i vidi što se tu događa i što ti je činiti' Ode li ovaj do njega unutra, prijatelj koji ga je zarobio mu ne pokazuje niti prijezirne zmije, niti bijesne lavove koji stanuju u kući da ne bi prestrašio prijatelja, već radi utjehe svoga prijatelja čini da mu zmije izgledaju kao blage životinje, a lavovi kao lijepe ovce i govori mu: 'Prijatelju, znaj, volim te i zarobio sam te radi tvoga vlastitog spasenja, ono što ćeš sad vidjeti reci mojim prijateljima jer će te čuvati i utješiti tako da će ti se moje zarobljeništvo svidjeti više nego vlastita sloboda.' Na sličan način sam učinio s tobom, moja ljubljena kćeri. Jer kao da sam te učinio zarobljenicom kad sam te od tvoje ljubavi pozvao svojoj, kad sam te od opasnosti svijeta pozvao u ovu luku mira gdje su oni, koje zbog suzdržljivosti smatraš djevicama, zaista u svojoj zlobi kao lavovi i one koje zbog božanskog razmišljanja smatraš ovcama, gmižu po trbuhu proždrljivosti i razvrata. Zato ono što vidiš i čuješ ne pripovijedaj nikome drugome, već mojim prijateljima koji te čuvaju i podučavaju jer će te sam Duh, koji te vodio u luku, voditi u domovinu; onaj koji te doveo na dobar početak, vodit će te k još boljem kraju.“

Categories: