Priluka



KNJIGA ŠESTA - 13. poglavlje

Krist opominje zaručnicu da cijelo vrijeme razdjeljuje prema Božjoj volji i da ne bi trebala činiti onako kako vjeruje da se Bogu sviđa; također bi stalno trebala imati volju istrajati u Božjoj službi i svoj duh uvijek podizati prema nebeskom, no svoje tijelo u ovom vremenu tako izmoriti da bi se ono moglo podići do buduće slave.

Sin reče zaručnici: „Moraš imati tri stvari: prvo, ne ići osim ako nije po mojoj volji, drugo, sjediti samo na moju čast, treće, stajati samo na zaručnikovu korist. Ideš po mojoj volji onda kad cijelo svoje vrijeme urediš prema mojoj volji kad bilo jedeš ili spavaš ili činiš nešto na drukčiji način za koji prepoznaješ da se Bogu sviđa; stojiš čvrsto kad imaš volju ostati u mojoj služi; sjediš kad svoje srce stalno podižeš prema nebu i razmišljaš kakva je slava svetih i vječni život.

Tim trima stvarima trebaš dodati još tri. Prvo, trebaš se postaviti kao djevica koja treba biti zaručena i misliti si: 'Sve što od dobara moga oca koja su prolazna mogu imati, skupit ću za svog zaručnika kod kojeg moram biti u nevolji i nesreći.' Tako i trebaš učiniti jer tvoje tijelo kao da je tvoj otac; od njega moraš tražiti sav posao koji možeš za siromahe i druga dobra tako da bi se sa mnom mogla radovati kao sa zaručnikom; budući da je tvoje tijelo trošno i ono u sadašnjem životu ne smije biti šteđeno tako da bi ubuduće moglo uskrsnuti na bolji život. Drugo, misli si kao što si je mislila dobra supruga: 'Ako me moj muž voli, čemu da se brinem? Drži li sa mnom mir, koga da se onda bojim? Da se ne bi ljutio na mene, iskazat ću mu svu čast i cijelo se vrijeme usmjeravati prema njegovoj volji.' Treće, razmišljaj da je zaručnik vječan i vrlo bogat i da ćeš kod njega imati vječnu čast i vječno bogatstvo; zato nemoj voljeti prolazno da bi mogla primiti vječno ostajuće.“

Categories: