Priluka

KNJIGA ŠESTA - 67. poglavlje

Krist kaže zaručnici kako je ovaj svijet sličan brodu koji ima tri dijela; naime pramac, sredinu i krmu. Svijet je dakle zaključen u tri vijeka, a na kraju trećeg doba, u kojem se mi sad nalazimo, od proklete žene i prokletog muškarca će se roditi onaj grozan antikrist.


Sin reče: „Ovaj svijet je kao brod koji je natovaren brigama i koji je olujama kušnji tjeran ovamo i onamo i ljudima nikad nije siguran sve dok ne stigne u luku mira. Jer kao što brod ima tri odjeljka, naime pramac, sredinu i krmu, kažem ti dakle da je da su u svijetu tri vijeka. 

Prvi se prostirao od Adama do mojeg utjelovljenja i predstavljen je pramcem koji je visok, čudesan i jak, visok u strah Božjem patrijarha, čudesan u znanju proroka, jak u slijeđenju zakona. No ovaj dio je počeo tonuti kad je moj židovski narod počeo prezirati moje zapovijedi i upustio se u poroke bezbožnosti zbog čega mu je skinuta čast i izbačen je iz svojeg posjeda. 
Sredina broda, to jest srednje doba svijeta, počela se vidjeti onda kad sam ja sam, Sin Boga živoga, htio postati tijelom; jer kao što je sredina broda niža i dublje oblikovana od preostalog dijela broda, tako se mojim dolaskom počela propovijedati poniznost i mnogi su je dugo vremena nasljedovali. 
No sad kad bezbožnost i oholost zabrinjavajuće rastu i moje patnje kao da su zaboravljene, započinje treće doba koje će trajati dalje sve do suda i u tom vijeku sam po tebi svijetu poslao riječi svojih usta i tko god ih bude čuo i slijedio, bit će sretan; jer kao što sam u svojem Ivanovom evanđelju rekao: blaženi oni koje ne vide, a ipak vjeruju, tako sad kažem: blaženi, zaista će biti u vječnom blaženstvu oni će čuti ove riječi i slijediti ih. 
Na kraju ovog vijeka će se roditi antikrist i kao što se iz duhovnog braka rađaju Božja djeca, tako će antikrist biti rođen od proklete žene koja se pretvara da ima duhovni život i od prokletog muškarca iz čijeg će sjemena s mojim dopuštenjem đavao oblikovati svoje djelo. Samo to vrijeme tog antikrista neće biti kao što je napisao brat čije si knjige vidjela, već u vrijeme koje je meni poznato, kad nepravda prekomjerno razlije i bezobzirnost naraste do nemjerljivosti. 
Zato znaj da će prije nego što antikrist dođe, ponekim poganskim narodima biti otvorena vrata vjere i budu li kršćani onda voljeli herezu i nepravednici nogama gazili duhovnost i pravednost, to je očigledan znak da će antikrist doći.“

Categories: