Priluka


KNJIGA ŠESTA - 63. poglavlje

 Krist daje zaručnici ovdje sadržane riječi i zapovijeda da ih pošalje papi Klementu, naime, da ustanoviti mir između kraljeva Francuske i Engleske, da treba doći u Italiju i proglasiti godinu jubileja. Krist ga prekorava zbog određenih grijeha i teških zapuštanja, također i zbog prošlog neurednog života i prijeti mu pravdom ako se ne popravi.

Sin reče zaručnici. „Piši od moje strane papi Klementu ove riječi: uzvisio sam te i dopustio da se uzdigneš iznad svih stupnjeva časti. Podigni se dakle da ustanoviš mir između kraljeva Francuske i Engleske koji su opasne zvijeri, kvaritelji duša. Nakon toga dođi u Italiju i proglasi riječ i godinu spasenja i božanske ljubavi i pogledaj kako su ceste i putovi pokrivene krvlju mojih svetih i dat ću ti plaću koja nikad neće imati kraj. Razmisli pažljivo i o prošlim vremenima kad si me grešno izazivao na gnjev, ali ja sam šutio; u kojima si činio što si htio, ali nisi trebao, ja međutim, kao jedan koji nije sudio, bio sam strpljiv. Sad se bliži moje vrijeme i zahtijevam od tebe zapuštanja i grijeh tvojeg vremena. Budući da sam dopustio da se uzdigneš iznad svih stupnjeva, tako ćeš na duhovan način sići iznad drugih stupnjeva koje ćeš zaista iskusiti na duši i tijelu ako ne budeš slušao moje riječi; tvoj hvalisavi jezik će šutjeti i tvoje ime kojim si imenovan na zemlji će pred mojim i pred licem mojih svetih biti u zaboravljenosti i sramoti. Pitat ću te o tome kako si se nedostojan, ali ipak s mojim dopuštenjem, popeo na sve stupnjeve, što ja, Bog, znam bolje nego što se tvoja nemarna savjest sjeća. Od tebe ću tražiti i kako si bio mlak da ustanoviš mir među kraljevima i kako si se jako okrenuo drugoj stranci. Osim toga neće biti zaboravljeno kako su u Crkvi u tvoje vrijeme požuda i ambicija rasli cvjetove i množili se i kako si mnogo trebao i mogao popraviti, ali ti, ljubitelj tijela, nisi htio. Zato se podigni prije nego se približi tvoj posljednji sat i izbriši zapuštanja ranijih vremena u posljednje vrijeme svojom revnošću. Ako sumnjaš iz kojeg su duha ove riječi, pogledaj, kraljevstvo i osoba kojima su se dogodila strašna čudesa su poznati i pravednost i milosrđe o kojima govorim približavaju se svoj zemlji. I tvoja savjest ti kaže da je ono zbog čega opominjem razumno i ljubazno zbog čemu te savjetujem jer da te moja strpljivost nije očuvala, bio bi već pao dublje od jednog od svojih prethodnika. Ispitaj zato u knjizi svoje savjesti i pogledaj govorim li istinu.“

Categories: