Priluka



KNJIGA ŠESTA - 50. poglavlje

Djevičine riječi zaručnici kako se Bogu ništa ne sviđa tako jako kao to da ga ljudi vole iznad svega. To pokazuje na primjeru jedne poganske žene koja je zbog velike ljubavi koju je nosila prema stvoritelju postigla milost.

Majka je razgovarala sa zaručnicom i reče: „Ništa se Bogu ne sviđa tako jako kao kad ga čovjek voli iznad svega voli. Gledaj, ispričat ću ti primjer o jednoj poganskoj ženi. Ona ništa nije znala o katoličkoj vjeri pa si je mislila: 'Znam od kojeg sam materijala i od čega sam došla u utrobu svoje majke. Vjerujem i da je nemoguće da bih imala tijelo i udove, iznutrice i razum kad mi ih netko ne bi dao i zato postoji stvoritelj koji mi je dao tako lijepo ljudsko obličje i nije me htio stvoriti tako ružnu kao crve i zmije. Čini mi se dakle da kad bih imala vrlo mnogo muškaraca i kad bi me svi zvali, prije bih pohitala jedinom glasu moga stvoritelja nego glasu svih ovih. Imam i vrlo mnogo sinova i kćeri, ali ipak bih, kad bih vidjela da u ruci imaju hranu i znala da moj stvoritelj osjeća glad, uzela svojoj djeci hranu iz ruku i puna radosti pružila je svojem stvoritelju. Imam i mnogo vlasništva kojim raspolažem prema svojoj volji; no kad bih znala da je volja mojeg to volja mojeg stvoritelja, odrekla bih se svoje volje i iskoristila ih na čast svoga stvoritelja.'

Gledaj sad, moja kćeri, što je Bog učinio toj poganskoj ženi! Poslao joj je jednog od svojih prijatelja koji ju je podučio svetoj vjeri. I Bog je sam posjetio njezino srce kao što ćeš moći razumjeti iz ženinih riječi. Jer kad joj je ovaj Božji čovjek propovijedao da je jedan Bog bez početka i kraja koji je stvoritelj svih stvari, ona mu odgovori: 'Vrlo je vjerojatno da onaj koji je stvorio mene i sve stvari nema stvoritelja iznad sebe; i vrlo je vjerojatno daje njegov život vječan budući da mi je mogao dati život.' No kad je žena čula da je taj stvoritelj primio čovještvo od djevice i sam propovijedao vlastitim ustima, odgovori: 'Da, zato je svim dobrim djelima nužna vjera u Boga! Ali ti, Božji prijatelju, reci mi koje su riječi koje su izašle iz usta tvoga stvoritelja; jer želim se odreći svoje volje i slijediti sve riječi njegovih usta.' Kad joj je Božji prijatelj sad propovijedao o patnji i Božjem križu i o njegovu uskrsnuću, žena je odgovorila s očima ispunjenim suzama i reče: 'Blagoslovljen Bog koji je tako strpljivo dao svoju ljubav koju je imao prema nama u nebu da se prepozna. Ako sam ga nedavno voljela jer me stvorio, tako sam sada još više obvezana voljeti ga jer mi je pokazao pravi put i svojom krvlju me otkupio. Također sam obvezana služiti mu svim snagama i udovima jer me otkupio svih svojim udovima. Osim toga sam dužna otjerati sve vlastite želje koje sam prije imala prema vlasništvu, djeci i rođacima i željeti samo svoga stvoritelja u njegovoj slavi i u onom životu koji nema kraj.'“

Majka Božja također reče: „Gledaj, moja kćeri, kako je ova žena postigla višestruku plaću za svoju ljubav. Tako će svakome dnevno biti dana plaća prema tome kako ljubi Boga dok živi u svijetu.“

Categories: