Priluka


DEVETNICA SV. IVANU KRSTITELJU

PRVI DAN

UVODNA MOLITVA
Oče svjetlosti, pravo svjetlo dolazi samo od Tebe. Učini me kroz ovu devetnicu sposobnim da ga primim i da me svega prožme. Daj mi tu milost da Tebe u svecima upoznam, ljubim i u Tvojoj ljubavi budem sretan. Po Kristu Gospodinu našem neka tako bude! Amen.

TKO JE BIO SVETI IVAN KRSTITELJ?
Rodio se u malom mjestu Ain Karimu. Roditelji su ga isprosili od Boga mnogim molitvama i postovima. Ime Ivan znači MILOST BOŽJA!
Ivan Krstitelj bio je rođen 6 mjeseci prije Isusa Krista. Umro je kada mu je bilo 30 godina. Njegovi roditelji su bili Zaharija i Elizabeta, koji su bili već u poodmakloj dobi bez djece, i kad su izgubili svaku nadu da će ih imati, Bog najavljuje rođenje sina. Elizabeta je pošto nije mogla imati djece, iskusila mnoga poniženja zbog oduzimanja blagoslova djece. Bila je dosta postarija, a dijete nikako koje je željela da dođe. Zaharija je pripadao skupini svećenika koji su služili u hramu Gospodnjem. Za vrijeme svoje šestomjesečne službe Zaharija je imao veliku čast da prinese kad u svetištu. Dan kada je Zaharija imao tu priliku bio je početak novog razdoblja u Elizabetinu i njegovom životu.
Gabrijel, Božji posebni glasnik, stajao je pred svećenikom i rekao: «Ne boj se, Zaharija! Tvoje molitve su uslišaše. Tvoja žena Elizabeta rodit će ti sina komu ćeš nadjenuti ime Ivan.»
Dugo čekanje bilo je nagrađeno. Zaharija i Elizabeta imat će sina. U njihov tihi dom ulazi novi život. Tišinu tog doma zamjenit će tapkanje dječijih nogu i njegov glasni smijeh. Kada je došlo vrijeme Elizabeti da rodi, ona porodi sina. Kad njezini susjedi i rodbina doznaše da joj je Gospodin iskazao veliko milosrđe radovali su se s njom.

MOLITVA PRVOGA DANA
Grješan sam, moj Gospodine. Koliko sam trebao moliti a nisam, molitvom sam se trebao dizati u pravednosti i svetosti, jer si rekao Isuse: «treba moliti i nikada ne prestajati« Sav sam u grijesima, starim i opakim navikama, rastresen i zapleten u ljubavi svijeta, a sve je to što nisam bio ustrajan u molitvi, zato bivam pred Tobom, ali ne mislim na to. Nedostaje mi pobožnosti, pouzdanja i strahopoštovanja.

POKAJANJE
Oprosti mi, o Bože, što sam toliko neustrajan! Žao mi je što sam lijeno molio, a čitave sate se zabavljao sa drugima, a razgovor sa Tobom mi brzo dosadio, iako
znam da ćeš mi dati sve što molim ako ustrajem. Ljubit ću molitvu, vjerno ću je obavljati, ma kakav posao imao. Molitva će mi biti najvažnija od svega. Nikada više neću biti lijen i mlitav, nemaran u mojim dužnostima. Odlučujem odmah sa sebe zbaciti lijenost te postati revan. Želim i hoću činiti sve dobro kako bi sve više omilio dragom Bogu.

MOLITVA ZA ZAGOVOR SVETOG IVANA KRSTITELJA
Sveti Ivane Krstitelju, dolazim pred Tebe lijen, trom, mlak, a Ti znaš da se sve to gadi Gospodinu. Molim Te da mi svojim zagovorom izmoliš milost žarke ljubavi prema nebeskom Liječniku, koji će me Tvojim zagovorom sigurno izliječiti, te nijedne rane neće na meni i u meni ostaviti, ako budem uzimao Njegove lijekove i imao Tvoju zaštitu. Sveti Ivane Krstitelju od Boga poslani, pomozi mi svladati moju lijenost, mlitavost, nevjeru i malodušnost!
Glasniče Božji, posvećeni u utrobi majčinoj prisutnošću Blažene Djevice Marije, molim Te za milost (reci svoju potrebu) u ovoj devetnici, da mi se smiluješ i svojim zagovorom izmoliš potrebnu milost za koju Te od srca molim. Amen.

5 x (Oče naš, Zdravo Marijo, Slava Ocu)
Izmoli Litanije Svetog Ivana Krstitelja


LITANIJE SVETOG IVANA KRSTITELJA

Gospodine, smiluj se!
Kriste, smiluj se!
Gospodine, smiluj se!
Kriste, čuj nas!
Kriste, usliši nas!

Oče nebeski, Bože! Smiluj nam se!
Sine, Otkupitelju svijeta, Bože!  Smiluj nam se!
Duše Sveti, Bože! Smiluj nam se!
Sveto Trojstvo, jedan Bože!  Smiluj nam se!

Sveta Marijo, moli za nas!
Sveta Bogorodice, moli za nas!
Sveta Djevo djevica, moli za nas!
Svi sveti anđeli i arhanđeli, molite za nas!
Svi sveti patrijarsi i proroci, molite za nas!
Svi sveti apostoli i učenici Gospodnji, molite za nas!
Svi sveti mučenici, molite za nas!
Svi sveci i svetice Božje, molite za nas!
Sveti Ivane Krstitelju, moli za nas!
Sveti Ivane, od anđela Gabrijela naviješteni, moli za nas!
Sveti Ivane, od Boga poslani, moli za nas!
Sveti Ivane, pretečo Kristov, moli za nas!
Sveti Ivane, krstitelju Kristov, moli za nas!
Sveti Ivane, Božji ugodniče, moli za nas!
Sveti Ivane, veliki isposniče, moli za nas!
Sveti Ivane, vatro Božje ljubavi, moli za nas!
Sveti Ivane, radosti neba i zemlje, moli za nas!
Sveti Ivane, putokaze vječnog života, moli za nas!
Sveti Ivane, uzore svetosti, moli za nas!
Sveti Ivane, veliko blago naše na nebu, moli za nas!
Sveti Ivane, ljubitelju naših duša, moli za nas!
Sveti Ivane, utjeho naših srdaca, moli za nas!
Sveti Ivane, ljubavi naša, moli za nas!
Sveti Ivane, nadanje naše, moli za nas!
Sveti Ivane, okrjepo i jakosti naša, moli za nas!
Sveti Ivane, pomoćnice u našoj slabosti, moli za nas!
Sveti Ivane, utjeho u našoj nemoći, moli za nas!
Sveti Ivane, moćni zagovorniče kod Boga, moli za nas!

Kriste, čuj nas! / Kriste, čuj nas!
Kriste, usliši nas! / Kriste, usliši nas!

Pomolimo se! Gospodine, ojačaj u nama vjeru kojom je sveti Ivan iskreno svjedočio za Krista. Njegovim zagovorom podaj da dostojno živimo Kristovo Evanđelje i surađujemo na širenju evanđeoske vjere. Po Kristu, Gospodinu našemu. Amen.