Priluka


KNJIGA PETA - 1. ispitivanje

Prvo pitanje: Suče, pitam te. Dao si mi usta; zar ne trebam govoriti što mi se sviđa?

Drugo pitanje: Dao si mi oči; zar time ne trebam gledati ono što me raduje?


Treće pitanje: Dao si mi uši; zašto njima ne bih slušao što mi se sviđa?


Četvrto pitanje: Dao si mi ruke; zašto njima ne bih činio što mi je prijatno?


Peto pitanje: Dao si mi noge; zašto njima ne bih hodao prema svojim željama?



Kristov odgovor


Odgovor na prvo pitanje. Sudac koji je sjedio na prijestolju i čiji su pokreti bili blagi i pristojni odgovori i reče: „Prijatelju, dao sam ti usta da bi na razuman način govorio što je korisno tvojoj duši i tvojem tijelu kao i da bi govorio ono što služi meni na čast.“


Odgovor na drugo pitanje: „Drugo, dao sam ti oči da bi vidio zlo od kojeg treba bježati i spasonosno koje treba sačuvati.“


Odgovor na treće pitanje: „Treće, dao sam ti uši da bi čuo što je istinito i pristojno.“


Odgovor na četvrto pitanje: „Četvrto, dao sam ti ruke da bi njima radio što je nužno za tijelo i nije štetno za dušu.“


Odgovor na peto pitanje: „Peto, dao sam ti noge da bi se udaljio od ljubavi prema svijetu i da bi došao miru i ljubavi svoje duše kao i meni, svojem spasitelju i otkupitelju.“

Categories: