Priluka

KNJIGA ŠESTA - 24. poglavlje

Krist govori da ako upravo spomenuti razbojnik želi primiti pričest, mora osjetiti kajanje za počinjene grijehe i imati volju da se popravi i nadalje ne više griješiti i ostati u dobru. Također podučava o drugim sredstvima kojima se može pomiriti s Bogom, anđelima, svetima i bližnjima; ukoliko ih ne upotrijebi, bit će teško kažnjen.

Marija reče „Blagoslovljen da si, Sine moj, kralju slave i anđela; molim Te još jednom za razbojnika.“

Sin odgovori: „Blagoslovljena da si, najdraža Majko! Kao što je tvoje mlijeko ulazilo u moje ljudsko tijelo i jačalo ga, tako i tvoje riječi ulaze u moje srce i raduju ga jer sve tvoje molitve se događa sa skromnošću i tvoja je volja usmjerena na milosrđe, zato ću tebi za ljubav biti milosrdan razbojniku.“

Majka odgovori: „Podaj mu onda, najdraži sine, ono što mi je najdraže, svoje tijelo i svoje milosrđe jer je razbojnik u njemu nema dobra; podaj mu milost kako bi se grešna glad utišala, slabost ojačala, volja, koja do sad nije osjećala Tvoju ljubav, zapalila na dobro.“

Sin odgovori: „Kao što dijete kojem se oduzme hrana uskoro tjelesno umire, tako ni ovaj kojega od njegova djetinjstva hrani đavao neće opet oživjeti dok ga ja ne nahranim svojom hranom. Ako želi primiti moje tijelo i osvježiti se slatkoćom njegova ploda, mora mi prići ukrašen trima vrlinama: iskrenim kajanjem za svoja nedjela, voljom da popravi svoje grijehe i voljom da više ne čini zlo, već da ostane u dobru. Na molitve onih koji za njega mole odgovaram da razbojnik mora učiniti ono što mu kažem ukoliko zaista traži spasenje. Prvo, budući da se usudio suprotstaviti kralju slave, sad kao pokoru za svoje grijehe treba braniti vjeru mojih svetih i moje crkve i uložiti svoj život do smrti da ih zaštiti da bi, budući da je svim snagama radio za čast svijeta i korist svjetovnog gospodara, sad radio da se moja vjera umnoži, a neprijatelji vjerovanja Crkve suzbiju i da k meni privuče sve koje može privući riječju i primjerom kao što ih je prije dok je radio za svijet odgurivao. Uvjeravam te, čak ako i ne učini više od toga da radi moje časti stavi kacigu i uzme štit u ruke kako bi se zauzeo za svetu vjeru, već će mu to biti uračunato u djelo ako istog trenutka umre. Ako mu se neprijatelji i približe, nijedan mu ne može naškoditi. Zato neka hrabro radi jer kad ima moćnog gospodara dok ima mene. Neka radi muški jer će mu se dati vrijedna plaća, naime vječni život. No budući da vrijeđa anđele i svete i razdvaja tijela od duša, treba kroz jednu godinu svaki dan dati služiti gdje god mu se svidi, a svećeniku koji služi misu neka da njegovu plaću da bi se kroz tu žrtvu pomirili vrijeđani anđeli i sveti i da bi mogli okrenuti svoje oči prema njemu. Takva žrtva u kojoj se moje tijelo koje je kraljevska žrtva uzima i prikazuje iz ljubavi će ih pomiriti. Nakon toga, budući da je krao dobra drugim ljudima i činio nepravdu udovicama i siročadi, treba sve za što zna da nepravedno posjeduje ponizno vratiti i moliti sve one koje je vrijeđao da mu milosrdno oproste. Ukoliko mu nije moguće popraviti sve što je prekršio, treba u jednoj crkvi gdje mu se čini najprikladnije na vlastiti trošak izgraditi oltar na kojem se sve do kraja svijeta svaki dan treba slaviti misa za one kojima je nanio štetu. Da bi ovo ostalo čvrsto i postojano, treba iz vlastitih prihoda oltaru posvetiti onoliko koliko je potrebno da kapelan koji ondje služi mise može od toga živjeti. Budući da mu je poniznost bila daleka, treba se koliko je god moguće poniziti i s onima koje je naljutio pomiriti i sporazumjeti na najprikladniji način. I kad čuje da netko kori ili hvali grijehe i prekršaje koje je počinio, neka ih ne brani drsko niti im se raduje ili slavi, nego ponizno kaže: 'Zaista, grijeh koji mi ničemu nije koristio mi je godio. Prevršio sam mjeru u samopouzdanju; da sam htio, mogao sam se čuvati. Zato molite braćo Gospodina da mi da duha kojim ću se vratiti iz ovakvih stvari i muški popraviti grijehe.' Budući da me svojom požudom razljutio na višestruke načine, treba razumnom umjerenošću savladati svoje tijelo. Ako čuje ove moje riječi i provede ih u djelo, zadobit će sreću i život vječni. Ukoliko ne, naplatit ću njegove grijehe do zadnjeg novčića i bit će kažnjen strašnije nego inače jer sam dopustio da mu se ovo kaže.“

Categories: