Priluka

KNJIGA ŠESTA - 21. poglavlje

Dok Djevica Marija moli za jednog umrlog koji je bio predan u njezinoj pobožnosti, Krist govori da mu dobročinstva njegovih nasljednika koja su bila namijenjena za njegovu dušu koriste malo jer su nastala više iz oholosti i za čast svijeta nego iz predane ljubavi prema Bogu, ali da će mu zbog molitvi Djevice muka biti olakšana.


Marija reče: „Blagoslovljeno bilo Tvoje ime, moj Sine, Ti si kralj slave i moćan Gospodar i imaš pravednost i milosrđe. Tvoje veoma mi drago tijelo, koje u mojem tijelu bilo bez grijeha rođeno i hranjeno, danas je za dušu onog umrlog posvećeno na svetoj misi. Zato Te molim, najdraži Sine, da može koristiti njegovoj duši i da mu se smiluješ.“

Sin odgovori: „Blagoslovljena bila ti, moja Majko, blagoslovljena od svakog stvorenja jer tvoje je milosrđe bezbrojno. Ja sam sličan čovjeku koji je jednu malu njivu od veličine približno pet stopa kupio za vrlo veliku cijenu jer je u njoj bilo sakriveno najbolje zlato. Njiva je ovaj čovjek s pet osjetila koja sam svojom najviše vrlo dragocjenom krvlju iskupio i otkupio i u kojem je dragocjeno zlato, to jest od mojeg božanstva stvorena duša koja je sad oduzeta od tijela tako da preostaje samo zemlja. Njegovi nasljednici su sliči moćnom muškarcu koji ide na sud i dovikuje krvniku: 'Razdijeli mačem njegovu glavu od njegova tijela, ne daj mu da dugo živi i ne štedi njegovu krv.' Na isti način rade oni nasljednici koji kao da idu na sud kad, kao što dobro priliči, kad daju izgled da čine dobro za spas duše svoga oca. Dovikuju krvniku: 'Odsjeci mu glavu od tijela.' A tko je taj krvnik, doli đavao obećanu mu dušu rastavlja od Boga? Zovu ga: 'Razdvoji njegovu glavu!' jer čine dobro bez poniznosti i više iz poniznosti i za čast svijeta, nego iz božanske ljubavi. Ohološću se glava, naime Bog, razdvaja od tijela. Zovu: 'Ne daj da živi dulje!' kad su nezabrinuti za njegovu smrt da bi dobili njegova dobra; zovu: 'Ne štedi njegovu krv!' kad ih njegova gorka muka ne dira, niti koliko bi mogao u njoj biti ukoliko samo mogu dovršiti svoju volju; jer njihova misao je potpuno okrenuta svijetu i moja patnja im vrijedi za nešto malo.“

Na to Djevica odgovori: „Moj Sine, vidjela sam Tvoju strogu pravednost. Ne govorim njoj, već Tvojem najljubaznijem milosrđu. Zato mu se smiluj radi moje molitve jer je dnevno meni na čast molio moje dnevne sate. Ne uračunaj mu oholo činjenje njegovih potomaka koje obavljaju jer se raduju dok on plače i trpi neutješnu kaznu.“

Sin joj odgovori: „Blagoslovljena bila Ti, najdraža Majko, Tvoje riječi su pune slatkoće i slađe od meda; Tvoje riječi dolaze iz srca koje je puno milosrđa i zvuk Tvojih riječi je milosrđe. Onaj za kojeg moliš će zbog Tebe iskusiti trostruko milosrđe. Prvo, bit će spašen iz ruku đavola koji ga kao gavrani nezasitno muče; jer kao što ptice koje čuju strašan zvuk iz straha od zvuka plijen koji drže u kandžama puštaju i pobjegnu, tako će i đavoli zbog Tebe pustiti njegovu dušu da ide i neće je dalje dirati, niti neprijateljski postupati s njom; drugo, iz veće će vatre biti prenijeta u blažu; treće, sveti anđeli će ga tješiti. Ipak onda još nije potpuno slobodan i treba još pomoći; jer poznaješ me i vidiš u meni svu pravednost da nitko ne može ući u slatkoću ako nije kao zlato pročišćen vatrom. Zato će radi Tvoje molitve u dolazeće vrijeme milosrđa i pravednosti biti potpuno oslobođen.“

Categories: